Tack emilia

Att ha vänner som hjälper en med saker är den bästa vännen!


SÅ nu blir detta ett tack tal till Emilia i vara som hjäper mig med mina 5 hästar. Tack vännen.
det som är konstigt är att vi går i samma skola och samma kurser och vi har blivit mycket bra vänner på kort tid.
kanske för vi förstår varandra jätte bra och vi har samma intressen.
Emilia ska köra in min shettisdam Paula och poker när han är gammal nog.
Mina 2 varmblod ska vi rida in tillsammans när bittan har lugnat ner sig ordentligt.
thora är jätte duktig och lugn nu i boxen så thora ska få springa lite i longerinslina ev idag eller så blir det imorgon.
poker har vi lekt lite med igår eller emilia lekt med han över små hinder max 50 cm höjd och han flög över det som att han var en riktig hopphäst.
jätte kul att se det.
paula är lite mera latare över hinder men när hon fattade att hon skulle hoppa så gick det exelent.
hon hoppade ca 50 cm höjd  + en bredd på ca 50 cm  avlångt hopp fick hon.
viking hoppade upp till ca 1 metes hinder vet ej hur högt det va men han flög också över. hade minst 1 meter över.
alla hästar tyckte det var jätte roligt att hoppa så nu har vi en ny lekstund med pållarna.



ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0