nu har dom varit här 2 dygn!

ja vad ska man säga. Nu har bittan och thora stått här i 2 dagar. thora har blivit j'tte bra nästan ingen stress. hon kopplar av i boxen jätte bra. bittan hon stressar och stressar pga ingen aning.
b ittan och thora är van att stå brevid varandra och nu har jag en box mellan dom och dom kan se varandra men bittan vägrar att lugna sig. dom var ute en liten stund igår och när jag hade mockat så skulle dom töserna in och jag tog in bittan först. sedan var jag på väg att och hämta thora och då hörde man ett pang och där kom bittan i full galopp. mm dumma häst.
men visst är hon duktig för hon stannade och sprang brevid hagen som thora va i så lite duktig var hon.
det tog 3 timmar innan hon tyckte att jag kunde få tag i henne så hon var snäll ändå.

thora är den på höger sida. mörkbrun är hon och är 6 år gammal.
bittan är till vänster hon är brun och är 5 år gamal.
hehehehe har gett bittan ett smeknamn redan och hon säger jag ibland rymlingen.

bittan och thora dom små busfröna.
hehehehe
nä nu ska jag äta frukost och sedan ska dom få komma ut och röra sig lite. bittan har jätte mycket energi i kroppen värre än vad viking hade när jag åkte av han. 

första mötet med viking. jag tror att viking tyckte det var jobbigt med tanke på att först fick han jaga paula när han kom till oss och sedan blev det poker och inte så långt efter att han accepterade det så blev det 2 brudar till att jaga i hagen. ingen bra kombination hehe 
hagen är j'tte lerig nu tack vare att man sitter med att ena dagen är det jätte solsken och andra dagen inte. 
men allt gick som det gick. 

ha det g ott

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0