härlig dag

Vad ska man säga.

idag är det en härlig dag även det ligger snö på backen och att det är lite slask ute.

vädret annars är mind och ingen blåst.

mina hästar 3 viking, paula och poker har visat redan att dom är sååå trötta på vintern men dom 2 stona dom visar tvärt om. vad konstigt.

snart så åker dom 2 och det är gott det.

har alltid större problem med dom 2 och så. senast igår blev jag intryckt mellan dom två stona pga att viking skulle bita dom i hagen.

men men det kan hända alla men man kan inte göra snabba rörelser när man håller på med dom för dom blir så rädda av dom.

men dom är mer tryggare än förut när dom kom iallafall och det är bra.


idag får jag besäk av många mamma och pappa kommer kanske hit idag och sen då kanske emilia kommer en stund.

min son kommer hit idag igen och den 4 april fyller han 9 år.  stora killen har han blivit iallafall.

min dotter blir 3 år den 17 april och hon är redan stor, vad tiden går snabbt.


 kanske ska man sätta ett föl på paula och se hur hon tycker om det. tror att hon skulle bli en jätte snäll mamma och så. poker han retar paula med sina lekar. hoppar upp och tror att han ska lyckas. kanske typiskt föl beteende. inte vet jag.




 lilla viking han är så underbar igen efter han har blivit av med energin. han har ett sådant gott psyke att man kan döööö.
hoppas allt går som det går hos mig och när man betalat av viking så ska han iväg i 1 månad och bli tillriden och sen ska jag rida som attans på han.


älskar anibilder ger mera liv i allt,




tänk om man kunde göra så här med paula snart !
vad kul man kunde ha det då.
paula har klarat av det man ska göra innan man sätter på en vagn men inte 100% kan hon inte det.

nu har jag och lennie lekt med nellie och gjort ballonger med fjärils ögon och löv till näsa och blommor till mun. riktigt roligt är det. ska göra sen ikväll mera innan hon ska bada och lägga sig. ska läsa en saga till henne när hon ska sova så hon kan sova gott. ha det gott tills vi ses nästa gång! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0