viking!!!!


Visst är viking jätte fin?
idag har han fått stå pga hans hovar och att han markerar att han ömmar.
Vi väntar på hovslagaren som kommer imorgon eller på på tisdag hoppas vi.
viking trivs mycket men vi har busat i hagen lite ändå.
imorgon bär det av för att köpa hö igen. haha när viking kom till oss så hade jag nästan en halv rund bal kvar men nu är det inte mycket kvar så dom klarar sig imorgon på förmiddagen. så min resa blir lång imorgon eller inte så lång men kommer kännas som en evighet nu när man har kramper i magen. inte alls kul.
Vi har här nu ca 10 minus så det är KALLT ute man såg det på paula att det va kallt ute.
hoppas att jag mår bättre imorgon så jag kan själv åka iväg med bilen och släpet och hämta en bal.
Men men ibland får man pinas lite. tror att mina kramper och det är för att jag spände mig mycket när jag kollade på viking första gången, men vet inte, varför ibland man e dålig.
synd är det.
nu står hästarna 2 inne i boxarna och käkat deras mat och nu sussar dom snart gott. viking står på halm nu och kommer få göra det till ev slutet av januari sedan blir det spån för hans del me. lite lat tror jag mmed spån men det är sååå mycket enklare att mocka med spåån. ( e van vid spån)
under hela vintern tills spånet kommer så kommer vi även göra som en bädd till dom i boxen håller varmen bättre men ska även köpa torv me.  så alltså 2 pallar ska jag köpa i slutet av januari. vilken födelse dag jag får då den 29 januari.
fy vad jag känner mig gammal nu när man tänker på den delen.



Älskar verkligen hans ansikte.

sov gott alla där ute nu.
ska själv sova om 30 min och se om jag kan annars får man se om jag bloggar igen eller hur det nu blir.

ha det gott nu och håll er friska och krya.

Kommentarer
Postat av: jaqueline

åååå så söt han är, saknar honom enormt mycket,

de känns som som halva jag har försvunnit men de känns iallafall betryggande att veta att han har kommit till er där han trivs och har de bra:)

2009-01-05 @ 13:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0