viking och valparna samt balto

Att ha valpar är gulligt men inte alls lika kul som det va för 4 veckor sedan.
Men visst dom är lika söra och lurviga som förr men orken finns inte där nu så jag känner bara mig trött på valparna nu. Men en tik åker till en helena i lidköping som har tingat en och en hane åker till ida som har atlas.
Balto min 7 månaders hane har även fått flytta pga tidbrist och annat.  han kom till lidköping till en man och en kvinna som han trivs med jättebra med.
Dom är så förälskad i balto att man trodde att dom skulle dö när dom såg han.
när mina 2 valpar har flyttat så är det bara 4 kvar att flytta kanske blir det lite lättare här hemma med bara 4 än 6 valpar. Min underbara tik kommer alltid att stanna här hos mig.



Viking ja hur är det med den lille. hahaha
Viking traskar just nu i hagen med paula pga hans hovar-
Fick veta av hovslagaren att jag ej får rida han just nu pga att han har ev ont i kotorna nu i vinter. pga marken är STEN HÅRD OCH BUCKLIG här uppe.
han visar inget så jag vet inte än hur man ska göra pga att jag vill inte sätta skor på han och jag vill inte göra så han får ont heller.
ska diskutera med veterinären imorgon och se vad dom säger, kanske kan dom ge mig ett tips.
Viking verka inte tycka att det är trist att inte bli riden men pigg kommer han att vara nu när man ska rida han.
Jag hoppas att nu i helgen att man kan skritta med han i hagarna brevid mig lite och kanske trava.
rida kommer jag göra men det beror på vad veterinären säger.
Det kanske är en enkel sak varför han markerar med bakhovarna och det är kanske för att han inte gillar att gå på så hårda underlag just nu. Alla m¨ste ju få chansen att vänja sig med saker så varför kan det inte vara så med hästar me?
Mmm man brukar ju säga att man känner sin egna häst bra men så länge har jag inte haft viking än att jag kan säga att jag känner han väl men visst en hel del känner jag han.
hehehe
han är som en liten öppen bok!
men jag älskar han ändå.
Men men vi får se vad tiden utvisar för mig och hästarna.

denna min fick jag när vi skulle gå in för att det blåste såååååå mycket ute och att dom skulle äta.
efter minen så GNÄGGADE han högt så det ekade i skogen efter han.
Min lilla tokstolle!
Idag fick dom komma ut vid halv nio och det trivdes dom jätte bra med. inget kul väder för pållarna.
Jag har även ringt till vikings fd ägare och gett en liten uppdatering eller ja vi pratade lite.
har äen bjudit hit henne och medryttaren för att dom ska få se han lite.  kanske rider medryttaren lite med min westernsadel eller ja allt hänger på vad viking markerar eller inte.
men jag tror han bara har fått noja hehehe
Vädret idag har varit ok men det har varit lite blåsigt idag mitt på dagen men annars helt ok. ca 6 minus.
 ska även köpa ett tjockt vinter täcke till han nu när jag kommer sälja en valp så att kan vara varm eller mera varm än vad han är just nu. man vet ju inte hur han gillar vårat väder här med tanke på att det är nog kallare här än i skåne.
 
Viking kom för nära.!

Viking är underbar häst som alla kan rida.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0