tack för allt.

hejsan!

jag vill tacka vikings fd ägare för att jag har fått ta hand om honom. 
i förr går var min pappa här och kollade på hovarna och verkade lite men då kom vi underfull med att dom bakhovarna är strålen för stor och han går på den tyvärr. 
jag har kontaktat hovslagaren och han ska komma så fort han kan ev imorgon måndag.
han markerar att han ömmar så nu står han i hagen och må bra just nu. Vill inte att han ska skada sig eller bli halt pga detta.
annar är allt bra med han och han trivs.
vi tränar nu när han inte rids att vara själv i boxen utan min shettis och även att han ska kunna stå inne längre på morgonen.
det går som det går. hehe.
han är otroligt duktig på det mesta och sista ggr jag red han så fick jag sätta på han tränset och sadeln och han stod helt stilla och så.
mycket beröm fick han.
i har nu bestämt att dom ska få gå ute till ca 20:00 får passa på nu när vädret tillåter det.
vi har haft ca 9 minus här men viking eller min shettis säger inget om det. haha dom stor trivs med varandra mycket bra.
klockan är nu fem om 5 minuter och nu ska vi snart gå ut och fulla krubban/kragen med mera hö. hahaha har beräknat att dom äter ca 15 kg när dom bara är ute om inte 20kg. sedan får dom även ca 5-8 kg över natten.
matvrakar är dom. vatten får dom så dom har. han gillar sin box och det så allt funkar bra.



som sagt han älskar sin box nu när han kan komma så långt ner och lukta på katterna och även valparna när dom hänger med i stallet.

;)


hoppas ni har det gott iallafall och hoppas på ett bra nyår.
ha det gott önskar hela våran familj med alla djuren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0