Min gård!


Bilderna är tagna i slutet av agusti början av september 2008. Jag flyttade till vara runt 15 agusti och då hade vi värme så det inte liknade något. Om jag minns så hade vi 30 grader i skuggan och denna värme hade vi till nästan i oktobers mitt. Helt underbart ställe är detta. Kommer lägga ut några biler på huset, tomten, utsiken från mig, ladans utseende och kanske något mera om jag hittar något kul. Hoppas ni gillar det ni ser för det gör jag iallafall.
Mitt lilla paradise!




 




 
Denna bild nedan är på en del av min ena hage med deras träd och liknande!
Helt underbart är det.



Tittar man nogrant så ser man lite vitt bakom träden/buskarna och det är hö som grannbonden har skördat.
Men där slutar min hage eller den som ska bli hage iallafall till sommaren för hästarna.





Detta är min del av åkern!
Det kommer att bli sådd med bra gräs och om ca 2 år så kommer det bli lösdrift här alternativ sommarhagen och en grusad hage/paddock


inga hus så långt ögat kan nå. Jag har 2 hus till grannar och dom ser man men inget man stör sig på.
Den ena är en stor kennel som heter sallygårdens kennel och föder upp mindre raser.
På andra sigan vet jag inte om dom ska bli en kennel eller om dom är en kennel men dom föder upp samma raser dessa 2.



Denna bild är på delar av min lada/stall.
Min man lagar bilen och har fått en hjälpreda min son casper. Den lille damen äve min dotter Nellie som blev mycket nyfiken på vad casper och pappa gör.

Underbara grusgång kan jag säga. slipper bli halt när isen kommer fram och frosten.
Hästarna gillar min grus gång pga att dom kliar sina söta mular i den och när dom har gjort det så gnäggar dom nöjdsamt efter det.




Ha en underbar kväll/ natt för nu ska jag sova brevid min dotter och krama henne HELA natten. I morgon blir det dagis för hennes del och detta dagis hon går på är helt underbar personal som bryr sig om barnen men är inte stressade så som dom är nere i Göteborg. Nellie trivs jätte bra hos dom och jag är mycket nöjd med personalen där.
Om man vill ha ett bra dagis så ska man flytta till vara och ta in sina barn på just detta dagis. Helgoa personer alltid lika glada och alltid lika trevliga.  Inget ont att säga bara massor med posetiva saker.

SOV GOTT !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0