Hemsk fundering nr 2 känsliga läs ej denna!!!!

Hur kan det finnas så dumma människor som skadar sina djur?


Denna text handlar om idioter som skadar sina hästar för pengar och en berättelse om min vän sara!
Saras första häst skönhet blev stulen och plågad!
KÄNSLIGA PERSONER LÄS EJ MERA,
OTROLIGT JOBBIG BERÄTTELSE OM NÄR SKÖNHET BLEV STULEN OCH PLÅGAD.











jag kollade nämligen på youtube en stund på olika saker och då hittade jag en film som dom visade att dom typ slaktar olika djur och dom talade även om varför mm.
deras andledning till slagt var deras pengar som dom fick för att slakta en häst.
men även att dom köper in billigt hästar men sedan åker iväg till slakt.

detta har tydligen hänt i sverige me.
vikings fd ägares pappa berättade det för mig och jag häll att falla i gråt.
hur FAN kan man göra på det sättet?
idioter finns det men ändå ett friskt levande häst som man kan tävla eller avla med måste ju ge mera pengar än att slakta den stackarn.

Alla som vet om att det finns en sådan person SKA anmälla det till polisen
Alla som känner en sådan hemsk person och inte anmäller det är lika korkade.

Med min mening så borde dom personer som gör detta med slakt bli slaktade själva!

Jag och många andra lever för sina hästar och men även det att många har inte råd till att kanske köpa en häst för 40000kr men kanske kan ha råd och köpa en bra häst för 10000kr istället. många bra hästar kan man få billigt men när det kommer sådana elaka personer som ställer till det för dom mindre lottade med åengar så blir man behandlad likadant i vissa fall som man skulle vara en idiot och om man inte har råd att köpa en häst på kanske 20000kr så ska man inte ha en häst.

På det viset är jag glad att jag hittade viking och vikings fd ägare. Dom gav mig en chans med viking och jag kan aldrig tänka mig att dom ångrar det. Jag har mitt ansvar för denna häst och det ansvaret är inte bara att ta väl hand om hästen utan att ge viking ett hem för resten av hans liv.

Viking tackar sin fd ägare med en trixläpp och en stor blött puss   ;)
Viking har även tackat mig att han har fått komma till mig.  genom att vara en helt underbar häst.


Tack er alla som sköter er med era djur!
en stor kram och en ros får ni av mig.


Ett rejäl smäll till er som slakar djur för pengarnas skull, men inte till er som måste avliva sin häst pga utdömd av veterinären.


alla ska veta att jag älskar mina djur in till döden men även så älskar jag mina barn ännu mera.
jag gråter en liten stund varje månad för dom hästar som blir varnvådade eller misshandlade eller liknande.




DIKTEN!


jag hörde något
jag kände mitt hjärta slå
jag fick rysningar i hela kroppen

kom en iskall pust i nacken och jag blev rädd
vilken skönhet
vilken snällhet
vilket djur
maffigt och ståtlig
underbaraste vän blev du
min för livet tänkte jag.
men en kväll
du blev stulen
var finns du?
var är du?
kom hem saknar dig så
efter 2 år ringde polisen
hej vi har tyvärr hittat din häst
nej är han död? frågade jag
nej men du har ett beslut att fatta vi hämtar upp dig
mitt hjärta stannade
jag tappade andan
jag grät
jag ville dö
jag såg min underbara skönhet
men hjälp
det är inte min skönhet sa jag
den såg inte ut så
vad har dom gjort
vad ska jag göra
skönheten tittade med döda ögon i mina ögon
blodet frös till is
min skönhet är nu ett vrak
inget kvar av skönheten
hur kan dom?
varför?
skönheten fick avlivas
mitt liv är förstörd
ingen mera skönhet igen
aldrig aldrig aldrig



detta var en tjej som skrev till mig när hennes häst blev stulen i saudi arabien. Den hästen var en fin svart arab och var 4 år gammal. mycket snäll skönhet. hästen var allt!
Den dagen polisen hade hittat hästen så hade den bara skinn och ben kvar 10 cm minst i hovar som böjde sig uppåt och sidor och neråt. ja ni kan nog tänka er hur dom såg ut efter 2 år ca. bogen var uppriven med stora sår och hade blivit sågad i bogen. magens halva låg nästan utanför hästen svansen hade dom kapat av från roten,inga öron hade den. ja ni fattar nog.jag glömmer aldrig den bilden. jag var ca 10 år gammal när detta hade hänt. det smärtade att se bilden kan jag ju säga. hon hade nyligen köpt hästen för ca 100 tusen och var helstolt äver henne hon kom från saudi arabien då är det karaktän och dyligt inräknat i priset.
det värta av allt var att den som hade gjort så var den fd ägaren som hade transporterat hästen till danmark. denna person hade ara sagt att hästen ej förtjänade ett bra liv.
Jävla idioter dom borde sjutas på plats.
jag är vän med denna tjej än och hon har inte kunnat ta an med hästar igen efter alla 16 år cirka. hon kan inte se en häst utan att falla i gråt.
hon har alla hästens saker kvar nya och fina saker och dom kom från usa.

jag ville  skriva detta till er för att hästar är så mycket mera värda än pengar.
kolla på min vän ann. hon har många hästar tävlings hästar och även gamla hästar och hon kan inte göra av med sina trotjänare och det är så det ska vara. en häst gör aldrig något dumt förutom att den älskar sin ägare till döden skiljer dom åt. vissa fall är det dumt men i allmänt så är det det finaste du kan få av ett djur. Äslkade sara hoppas att du kan släppa din skönhet snart så hon kan få vila i frid.


Jag kommer alltid att finnas hos dig och det vet du om. du är en i familjen. hoppas du blir snart bättre det har ju ändå gott ca 16 år.

ha det gott mina älskade djurvänner!


Kommentarer
Postat av: sara

Det är så synd när det händer något sådant. Jag känner en tjej som precis hade köpt en ny häst som hon skulle tävla med, en jättefin valack. Honom hade dom i ca 1 månad innan han blev stulen från sommarhagen. död åt idioterna som plågar och skadar djur medvetet...

ha det så gött

2009-01-11 @ 06:47:17
URL: http://lillastorasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0