Häst på rymmen!

Ja vad ska man säga.
min lilla shettia dam tyckte att hennes box var inte ok idag när jag hade tänkt mig en liten ridtur på viking
Snabbt och enkelt blev ridningen typ på 5 min om man nu kan kalla det för ridning äns.
Helt plötsligt hörde man ett brak i skogens lilla skog och där kom hon i världens galopp.
INGEN HÄST ATT STÅ ENSAM
detta är ju trist med tanke på att vi bara har 2 hästar och har ingen sotr lust med att köpa en liten till. man måste ju bygga box då ju me och det är en fråga som jag helst vill slippa just nu. har ju redan byggt 2 boxar på kort tid.
jo detta med min lilla dam.
är att jag fick sluta rida pga att viking blev hel knäpp. ingen viking som jag kände till iallafall
gick in och sadlade av han och nu var det dags att jaga en shettis som hade bara i tankarna att jag ska inte bli tagen ( mulle nr 1)
Trist är detta men fick jaga henne i ca 2 timmar och jag trodde ju då att hon kanske skulle vara lite trött iallafall men nej då när hon kom tillslut när man lockade henne med mat så tyckte väl hon att detta kunde man inte missa.
i hagen fick hon gå till och i hagen började viking och lilldamen härja runt som en dåre och det höll dom på med fram tills en timme sedan. hade då sprungit i ca 4 timmar och lekte
lilla paula vad ska man ta sig till med dig.
lilla viking som anser att han är liten och smidig och inte stor och klumpig.
stackars dom.
men allt gick väl iallafall och tack och lov att jag inte har en bil väg här för då skulle det nog ha hänt något annat än ett gott slut.
ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0