funderingar

Jag låg och funderade på vad en bästa/bra vän är?
Är den bra vän en som lyssnar, umgås och hjälper en i svåra lägen eller vad kan en bra vän betyda för en?
Jag vet ju av erfarenhet att alla ljuger/ ej talar ärligt till sina vänner någon gång och att man bråkar säkert minst en gång med sin vän men är det en bra vän då?
Om man ser så här på saken vad är en god granne?
eller
vad är en god människa?
Hur kan det vara så svårt med dessa frågor igentligen?
jag har en jätte snäll granne och välig och glad är dom iallafall när jag har träffat dom och tjötat en liten stund i telen med dom.
jag har vänner som är snälla, lyssnar, hjälper i svåra lägen.
så igentligen är nog inte frågan så svår att svara på men när man tänker en hel natt på denna sak så är den en fråga som man borde tänka på ofta.
Men visst man har ju vänner som är motsatsen me så som tycker att det är en som ska ringa hela tiden eller komma till den andra hela tiden mm.
men frågan är igentligen
varför är det så svårt med vänner?
ska man ha en mycket bra vän eller ska man ha vi säger några stycken bra vänner för att man själv ska må bra och trivas ( hälsan).
jag bor som sagt på det vackra landet i vara som har en sådan fin natur omkring mig att man kan stirra länge på den. Iallfall på sommaren.
Jag inte många grannar omkring mig en granne jag pratar med och en granne som jag inte pratar med.
sedan så går folk förbi mitt hus på deras dagliga promenad och då när man är ute så hejar man självklart på dom.
vi ser många olika katter här och rådjur springandes från skogen och över våran lilla väg till nästa sida in i skogen.
på sommaren har vi ju hästar upp till 10 stycken som går och betar i hagen som  finns några meter från mig och vårat hus.
 han som har hästarna stannar alltid till och man pratar lite med och sen gör man sitt igen.
När man är ensam hemma utan min man hemma ( han jobbar) så går man i sitt hus och tittar läget och vilar upp sig men kanske så städar man som en galning ibland me.    ;)
'jag har ju som sagt nu mina 2 hästar som går i sin vinterhage och myser i kylan och dom går man och myser lite då och då med och leker i hagen med dom.  Min hund får springa av sig och vara ensam utan valpar ibland och då leker vi på gården en liten stund men sedan vill hon in till dom igen.

så då kommer man till sin fråga :
Är detta ett bra liv eller bra och god hälsa som man får eller har?

som sagt man har ju funderingar på detta mycket.
Men visst jag har det bra i mitt lilla torpa hus och jag stor trivs här och hur vi har det.
men funderingarna kommer ibland.

hoppas allt går väl nu när min man jobbar och kör.
Jag vill även säga som en tanke att jag älskar mina 2 barn över allt annat och hoppas på ett friskt och synd hälsa för dom. saknar er jätte mycket nu när ni är på dagis och i skola.
Mamma älskar er!

hejhopp ha det gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0