Första ridturen !

Första ridturen!

Det gick som det gick hehe
jag skulle upp på han och det gick inte väl ( lite osäker var jag )
hade en brunn men viking var ju osäker lite på brunnen och jag osäker att gå upp. vilken kombination alltså.
haha men tillslut fick gubben min hålla viking så jag kunde gå upp. viking stod stilla och gnäggade på sin kompisen paula och var riktig go.
vi red nära denna brunn så han och jag skrittade en lång stund höger och vänster och upp och ner. gick jätte bra.
viking tyckte idag att det var jätte halt och äckligt att gå där så han halkade mycket.
men det gick efter en stund.
Sedan gick vi en liten promenad på våran lilla väg förbi grannen som har en kennel och han gillade inte alla tiotals hundar skällandes på han. men han gick relativt lugnt förbi.
sedan gick vi en liten bit till ner för en pytte backe och sedan till vänster en liten bit tills vi kom till en som har 3 hästar. hahaha viking ville gå dit och envisade sig lite men inget annat.  vägen som vi gick på var väldigt hal men han tydde sig bra ändå. sedan efter grannen skrittade vi hemåt igen och  förbi hundskällandet igen. han blev mera nervig denna gång men antagligen för att det kom en man förbi samtidigt. vi sktittade förbi vårat hus och gick in i grannens hage/min del av hagen och skrittade runt där. det var inte lika halt men halt var det.
Efter 30 min så började vi trava ett halvt varv åt båda hållen.
tog det försiktigt pga frosten mm.
sedan gjorde vi åttor i hagen så han kunde lära känna marken under sig.
Efter ca 10 min så gick han mera stadigt och trivdes bra med marken.
sedan travade vi i ett helt varv i vänster och sen skrittade vi ett-två varv. sedan travade vi igen. ( vänster varv)
helt underbar trav har han och mjuk trav. efter ca 5 min trav i vänster varv gjorde vi halter från traven till stopp och även från stopp till trav. sedan blev det i höger varv likadant som vi gjorde i vänster. han var jätte duktig.
 min osäkerhet kommer att försvinna ordentligt tillslut men som sagt det var länge sedan jag red dagligen.
viking är ju osäker på omgivningen och  liknande så vi har lite att träna nu.
viking är lite nu som testar nu i boxen med tanke på att han VET att jag är kort och liten tjej.
men det går ändå.
nu är dom inne i stallet för natten blev lite regnit ute.
ha det gott

Kommentarer
Postat av: anne

så jätte fin pålle, lycka till och vilka fina bilder kram anne

2009-01-02 @ 00:13:48
URL: http://globalhandsome.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0