dumma data

livet består av data, familj och djuren och om en går sönder eller så då faller hela livet för en ju.
Min data gick sönder mitt liv stog still fy vad hemskt det är!
har trätat på allt och inget men inte på min dotter.
har åkt ner till gbg och hälsade på en vän till mig jätte gott va det.
fick se alla hästar igen opch vad dom är fina.
min dator är en viktig del i mitt liv för jag har allt på min dator men även ingeting heller på datorn.


viking har jag tränat lite med men man har knappt kunnat rida pga halkan som är nu och regnet.
men visst lite träning har han fått. hahaha
jag får lägga av att ge  mina hästar så mycket mat hahaha
viking och paula är 2 små köttbullar nu hahaha
nej men dom är fina i hullet nu iallafall så det ger resultat iallfall av all mat dom får och all hö dom har i hagen.
( ca 48 kg hö per dygn)
visst det är mycket hö men hellre det än att dom ska svälja som vissa andra gör med sina hästar.
mina hästar ska kunna ha så gott som fri tillgång när dom är ute.
jo ett kul tips.


jag ger ca 500g betfor, 500g korn och 500g lusern. samt mycket vatten så det sväller.
sammanlagt blir det ca 6-8 kg när det har svällt.
denna 500g vet jag inte hundra om det är men det är en liten glassbytta som man kan köpa i affären så det är inte mycket. detta har dom nu fått i ca 2 veckor samt mycket hö och gud vilket resultat jag har fått på viking.
om ca slutet av februari kommer han inte få lika mycket för då ska vi sänka på betforen och lusern  men det gav resultat och hans päls är jätte fin nu me.
ha det gott






Kommentarer
Postat av: anne

jätte kul att du kom förbi, och roligt för dig att du har en fungerande data igen. i morgon skall bilen in på verkstad igen för bromsarna, så fort dem är klara kommer jag givetvis o besöker dig o din viking.

kramar anne

2009-01-26 @ 21:06:55
URL: http://globalhandsome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0