Äntligen!

Idag blir det inget stress.
helt underbart tycker jag. har nu läppt ut hästarna, mockat, fodrat, longerat viking och paula och rastat hundarna här och matat dom och även hunnit och städa hemma lite. Har nu moppandet kvar i 2 rum. blev klart med det för ca 30 min.
hahaha nu ska man äta lite frukost. och fixa lite till innan det bär iväg till veterinären med 2 valpar som säljs imorgon.
känns lite gott nu när 1 åker imorgon och den andra på torsdag. alt imorgon.  haräven en som åker på lördag till ida som lät mig para min tik med.
sedan idag kommer det en familj som skulle titta på en av hanarna och kanske så tingar dom en idag så blir det att den åker antagligen på lördag me.
helt underbart är det. inte bara för att dom harjar runt här hemme men det är nu dags att dom får nya fina hem som ger dom kärlek och omtanke.
hade dom inne en stund oxå glömde jag skriva och då var dom inne i ca 30 min och vad dom stökade ner mycket här inne i köket och i hallen.
lite mera frid i huset blir det. 2 valpar är kvar sen en hane och en tik.
men då är det lite lättare att hantera med tanke på att dom är inte så livliga då än vad dom är med hela kullen inne samt att min tik kan nu snart få slippa sina ungar och slappna av mera och börja äta mera ordentligt eller mycket mera och i sitt tempo och det behöver hon. valparna stör henne otroligt mycket just nu och det är synd nu om min tik.
valparna som åker tidigast imorgon har fått vara inne i natt utan mamma och det funkar helt OK!
dom var lugna och stilla men ibland lite lek.
annars sov dom mycket brevid mitt varma element i köket. katten har nog fått lite stryck av dessa 2 vildingar men även vildingarna fick lite stryck tillbax.
hahaha med stryck menar jag lek men även att katten sa ifrån lite men min katt är så dum i bollen att hon låter dom göra typ allt med henne förutom att bita henne i örat och det är då det vänstra.
knasig katt har jag. vill passa på att tacka helena i lidköping och ulf i vänersborg att ni ville ha en valp från oss.
ragnar och nova har det gott och leker i en av våra boxar nu.


ha det gott tills nästa gång jag skriver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0