En till blogg!

Har en till blogg som bara kommer handla om mina underbara hästar. lite som vad jag gör med dom så som ridning, vad i ridning hur länge och mycket mera. Funderingar kommer vara med där.
bilder och dyligt.

ett liknande abc för viking görslöv


Villig
Ivrig
Kelig
Ilsken? aldrig
Nyfiken
Gosig

Gosigaste häst
Över mysig
Rolig
Snygg att se på
Lat
Ömhet till max
Vågar pröva nytt
Viking är alltid villig att lära sig nya saker och väldigt ivrig på det.
Man kan kela med han hur länge som helst utan att han går.
Han är ALDRIG ilsken av sig,  han vet inte hur man gör ;)
han älskar att kolla in nya saker och kolla vad man håller på med. gosebjörnen är han för mig. synd man inte kunde ha han i sängen när man sover.
över mysig betyder för mig att han är helt underbar att rida och sköta om men även att bara titta på han i hagen.  Rolig är han för han fifflar med sin läpp hela tiden. lat är han om han inte får för mycket energi i sig så som havre eller lusern.
man kan ge han ömhet och närhet hur mycket som helst men han bara vill ha mera av det. han vill pröva nya saker hela tiden så ja han är helt perfekt till mig.

Ett abc om Lucky

Lucky att han kom till mig
Underbar liten gammalgubbe
Chokerande nybörjar häst
Kelig
ytlig? vet inte

Lucky är en häst på 19 år  och ser ut som min viking men ingen stjärna och han är 1,60 i manken. Jag tycker att han har det tur som kom till mig så han kan bli den äldsta hästen. och även får mycket kärlek och allt som han behöver,
Han är en underbar häst för han vet hur man ska var i sättet och det är chokerande. Han är kelig men inte lika mycket som viking.


abc för Paula

Pussig
Underbar
Lat
Alltid busig

Ja här behöver man inte skriva mera om detta.

abc för Poker

Pussgris
Ovanligt snäll för att vara hingst
Kelgrisen
Elegant
Rolig

HeHe ja det va ju saken skull som jag ville skriva det. 

sedan vill jag tala om en sak till och det är:

Vänner är en bra sak som man ska ta hand om och hjälpa när det gäller. 
Hålla kontakten med varandra och alltid vara ärlig och hålla det man säger.
Är nu så trött på att hela tiden behöver att ringa och höra av mig till folk bara för att dom inte kan, orkar eller inte vill prata med mig. 
Men säg det istället att ni inte vill vara vän med mig än att bara hålla käften.



Nej nu ska jag lägga mig och krama min dotter som har lagt sig för ca 3 timmar sedan och krama henne.
imorgon ska man cykla till dagis och hem mmmmmmmmmm hoppas att det är fint vder imorgon och inte kallt hela tiden. 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Vad är det för adress till din blogg om hästarna?? Vill ju kunna följa och se vad som händer med älskade Viking!! //Kram från Emelie( Vikings gammla skötare)

2009-04-27 @ 17:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0