Visdomens ord!!!

ja nu sitter jag och leker med valparna och vad dom är lättlärda.
underbara små ting.
snart ska man städa lite om jag orkar och sen ska man väl kunna städa lite. vem vet?


livet har 6 meningar att man ska:
tänka
älska
trivas
sakna
vilja
söka


Tänka= tänka på familj och vänner naturen, djur allt ska man tänka på men även det som man inte vill ha i tankarna
Älska= man ska älska alla och allt
Trivas= trivs man med sig själv så mår man bäst men man ska trivas med andra lika bra.
Sakna= om du vill ha något så sakna det så kommer det bli din tillslut. sakna kan även vara saknar sina barn, familj eller liknande.
Vilja= viljan är stor och den ska vara det för viljan är den som får oss att leva. hade vi ingen vilja så dör vi.
Söka=  söka efter svar som kan handla om precis vad som helst.



Detta är min shettis Paula.
jag hade tänka mycket på att vilja ha en häst men inte en stor häst på en gång utan en liten. våran ekonomi då var inget att hurra för men vi ville ha en häst.
vi kollade på många hästar innan vi valde denna charmiga damen.
vi älskar henne som man bara kan och vi kommer alltid att gör det.
du ska trivas med din häst så som jag gör och kommer att göra. men kan trivas jätte bra med en häst. men även den häst man ska köpa.
min shettis saknar sällskap så vi fick börja leta efter en till häst och att lagen säger likaså. vi har letat och letat men har inte hittat just den hästen så jag saknar dom hästar man kollade på när min mamma köpte araben ( gammal tackan )
så här är min lilla historia om mina tankar om tänka, vilja, söka, älska, sakna och trivas.

Vilken är din?
skriv en komentar om din lilla historia om just dessa 6 orden
tänka
älska
söka
vilja
trivas
sakna
Vem vet kanske är det flera som tänker som jag!?


hejsan hej nu ska jag spela lite och äta mums tror jag.

Kommentarer
Postat av: anne

kortet på bloggen är från förra året,

cosea nu hos en ny ägare, hur går det med den nya pållen.

kram anne

2008-12-21 @ 14:35:41
URL: http://globalhandsome

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0