nu kom snön igen och många bilder.

Livet ska tydligen vara jobbigt här uppe. Inte nog med att min bil e kass så kommer snön oxå på köpet.

nu är iallafall min dotter frisk från halsflussen men nu har man själv fått den. fattar inte hur hon orkade med den när jag e helt utslagen.

idag har det varit lugnt och fint hos mig och vi har lyckas att busa i det goa snön för detta blir den andre snön som kommit till oss. ( hoppas det blir en riktigt fin vit jul iallafall. )


Mina små troll till valpar växer och frodas och nu är dom ca 3 veckoer och har ätit sin första maträtt idag. ÅÅÅÅ vad dom älskade den maten även det bara var mjukmat.


här kommer lite bilder iallafall på dom små.


denna första är när den ena hade ätit upp maten och kolla in denna lata herren!
gotte grisen nr1!!!!!


denna bild nedan är på en som myser i min mans famn. Latmasken!




ja vad kan man säga även det inte är bra kort tagna men man ser hur söta dom är! 


den sista bilden har jag sparat för att säga god natt till er. ;)

min halsfluss har kommit till mig och förkyld är man det me. men promenerade 2 mil för min dotters skull till hennes dagis igår för lucia firandet där. Efter man kom hem var man utslagen och matt så vi 2 som jätte gott och somnade vid klockan halv 7 på kvällen. haha vi vaknade inte äns när grannen kom och bankade på dörren och vårat hus hör man allt i. han ville ge oss våran post.


Nu kommer det fakta!!!!

posten i gbg kan strula till det med andras brev och slarva lite men för det mesta kommer ju posten till grannen eller inte långt bort. det är ju stan eller stadsbor i gbg. MEN här ute som jag bor är det inte många hur iallafall inte bebodda hus och ändå så kan dom inte lägga min post hos mig utan den ges till en tjej i vara eller i skara. mellan 8km till 4 mil kanske. dom har i sitt efternam svensson och andersson typiska svenska namn men jag av alla har ju tyskt namn så här borde man tycka att dom kan väl hålla lite koll på posten.

nästa gång dom slarvar i gbg så tacka dom " tack att du ger andra min post" istället för att bli sur. Tänk då på lilla mig som får åka och hämta min post LÅNGT ifrån mig.

haha nu ska man spela på king.com en stund innan jag sover kanske ska man blogga lite till då.

Snart kommer ida och atlas hit och hälsar på mig och valparna eller bara valparna tror jag. det kan man bli sur me för med tanke på att ida var hemma och skulle kolla på min tik när hon valpade men min cam ville inte funka då och det blir man sur för.

bilden nedan är på min tik som ligger bakom min nya hane balto. Tiken är en blandras med schäfer 75% och resten rottis. Balto är renrasig schäfer men är inte pappa till min tiks valpar. 



Balto heter enligt stamtavlan Vargbitens boss. 

jag älskar denna hund för den han är inte vad en stamtavla säger. 
tack att jag fick köpa han och tack för allt till vargbitens kennel. 
Balto är en blad hund på 6 månader som vill av allt äta upp mina saker men inte hans egna saker. han äter som en flodhäst. Balto kommer bli en stor hund med rak rygg tror jag ( det verkar som det).  Hade en fd domare här när han var lite mindre som fick se han och han ansåg då att balto var exemplarisk schäfer hane. bra päls, tänder och rygg men sen kommer jag inte ihåg vad mera hans sa om min hane. Ska ev testa och ställa ut han på my dog i gbg nästa år men det får vi se om min bil funkar som den ska då.  Balto är inte så lättskrämd av sig och har en mycket bra stabilt psyke med tanke på att han typ mufflade i 2 sekunder på min shettis första ggr han såg henne sen nu efter det så har han inte brytt sig om henne. 

Om 6 månader ska han in och kolla höfter och vaccineras och efter det bär det av till ett test som jag ville göra på han. kommer inte ihåg vad det heter.

Paula!


för att hoppa lite mellan mina djur så är detta min söta shettis kommer på bild snart. 

hon är en så snäll häst och inte alls en tjurig dam eller liknande som shettisar kan vara ( typisk shettis)
 idag har hon stojat som bara denb i snön idag igen. trodde hon skulle bryta benen av sig. hon hoppade och rullade och bockade och hade sig i flera timmar och hon kastade även snö på sig. synd att man inte hade kameran på sig. ni skulle skratta ihjäl er om ni såg henne då. hon gnäggade så mycket och hon njöt verkligen av snön. haha bra att någon gör det iallafall. När jag tog in henne så gick hon till stall dörren och tittade in i boxen och då svängde hon om och gick ca 2 meter från dörren och la sig ner för att rulla sig igen. haha henne behöver man inte tvätta iallafall eller motionera henne. 
imorgon bär det iväg till min  mammas hästar ska fota dom och mata dom. ska även se om jag kan fota min älskade shettis me.




ÄNTLIGEN lite bilder på pappan till pelsies valpar. 

Vill ni veta mera om Atlas så kolla gärna in hans sida på            http://tassavtryck.zmn.se/


busiga Atlas.    
lekfull är han iallafall. 



En stilig herre

Dessa bilder nedanför är farmor och farfar till Pelsies vapar!

Detta är Disa. Atlas mamma !!!!!


Detta är Atlas pappa! Simba.


Hoppas ni gillade mina bilder iallafall. 


nej nu ska jag fixa här hemma lite innan natten kommer på mig eller vad säger jag Natten är ju redan här ju ;)



GOD NATT och hoppas nu har en god lucia !!!!



visst är denna helt underbar?



 












Kommentarer
Postat av: anne

o va fina dem är, urgulliga och vilken stilig pappa han gilla jag

kramar anne må så gott

2008-12-13 @ 00:29:13
URL: http://globalhandsome

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0