Japp då sitter man där igen!

Rusk och regn igen. det är sååå tråkigt att jag bara blir deppas av detta väder. det kunde väl vara sol och vart istället.
men men så blir ju inte fallet i december.
Vädret blir trist och inget kul att göra nu eller jo.

Idag har jag och min man lagt den första bjälken till den nya boxen.
inget vidare start idag.
tyggonda hade min man och jag var helt sliten kroppen ville inget idag. lite trist.
vi lyckades fixa ett rum för våra hundar som dom kan vara på dagarna och någon gång på nätterna, vindstilla och gott.
imorgon ska min tik och valparna få vara ute i deras nya hem och det ska bli gott för vi måste kunna städa ordentligt inne och så. vill ju ha det rent och fint till julen. även ingen snö finns.
Den 23 ska vi baka pepparkakor och bullar jag och nellie.
sedan bär det av med gasen i botten för att handla mat innan dom stänger. men efter den delen så ska man även hinna köpa något till min son som jag inte har gjort än.
MMMM vad ska man köpa igentligen.
jag vet vad jag ska köpa till hästen min och det blir söta och äpplen och morötter men även spån. hö har jag så det räcker och blir över.
mm ja nu ska man betala räkningarna me innan man sätter fart med julfirandet och handlandet. fy kunde inte dom dära säga att man får just denna månaden fri utan räkningar.
vilken julklapp alla får
RÄKNINGAR!!!

min shettis har fått vila idag men även igår fick hon det mådde inte alls bra.
skakade och yrsel hade jag hoppas det går över nu.

imorgon kommer ida hit med atlas och ska kolla på valpisarna.
hurra hurra. Det ska bli kul det. 
ja nu ska man tydligen ha sömnsvårigheter me när alla andra somnar före mig. 
mmmmmmmmmm
vad alla är elaka mot mig dottern är slö och sover som en stock och min man lika så. Hundarna sover som stockar hästen min sover men jag vaken.
inte alls kul. 
 




Synd att det inte kom mera snö och att den håller i sig.
mitt lilla hus.
 Jag trodde aldrig att jag skulle trivas så bra här iallafall inte trivas så mycket jag gör.
det ända som är synd e min tank för toan den ÄR liten. men även att man ska bära in vatten till hästen och det är trist.
ja händer det något mera idag eller är det lika trist som vanligt vid denna tiden.

jag hoppas att Ann får bli frisk nu snart så hon kan rida igen. ( bröt käken)
tänker på dig.
hoppas att min kusin har det gott idag när hon firar sin mans födelsedag.
Grattis daniel!

snart fylle min älskade tik 3 år den 25 december oj vad hon ska få pussar då och god mat.
ja nu ska jag spela vidare igen på king.com

ha det gott


Kommentarer
Postat av: anne

ursött litet hus.

hoppas ni får en trevlig jul.

2008-12-21 @ 14:37:31
URL: http://globalhandsome

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0