Ja nu är regn och rusk här igen

det har regnat konstant är uppe i 3 dagar ingen sol eller vindstilla på ett tag nu känns det som.
näsan rinner och så har man fått halsfluss igen. tråkigt.
paula springer i full galopp i hagen med ett lekande gnägg. Gud vad hon njuter nu när hon kommit hem igen.

Min lilla pålle som äe som sagt en shettis i fin fux fäg med nästan hel vit mat men svansen har lite inslag med brunt. fina stora ögon som man kan se rakt igenom ( glimten i ögat alltså).


hon ser ut som en liten islandshäst tycker jag.
imorgon bär det av med en lång promenad och longering men även lite tumkörning och sadel och träns vänjning. att man har kunnat hitta en sådan liten snäll häst är helt oförklarligt. men visst hon gillar ju inte främmande personer som hanskas med henne för då kommer shettisen fram. min dotter har borstat och pysslat med denna unghäst som att paula hade inte gjort något annat i sitt liv, lika stila som en stor sten och hon tittade så ödmjukt på min dotter att jag höll på att börja gråta stort.
min dotter kommer att bli en sådan hästtjej att ingen kan slå henne i mängden. men givitsviss är jag brevid min dotter hela tiden med tanke på att hon är liten än. men den lilla tjejen kan så mycket och är så förståndig när det gäller hästar att man inte kan tro det.

Var i göteborg idag och hämtade min man och vilken trafik det är där nere. haha jag håller mig nog till landsvägarna haha.


Bilden är på min tiks valpar när dom e bara någon timme.  Visst e dom söta?
  ska se om jag lyckas fixa min kamera så får ni se hur dom ser ut nu.
detta små föddes den 19 november 2008 3 hanar och 3 tikar. Vi har änså länge bara döpt en av dom och det är BALTAZAR, hehe han var den största hanen och är fortfarande den största.
Baltazar är den som ligger på den ena alltså den stora av dom. dom andra små är hanar. Alla valpar min tik fick är friska och krya. mycket keliga och gosiga.


nu ska man baka smulpaj med äpple och vaniljsås sen blir det kaffe.

ha det gott alle sammen !!!!!


Kommentarer
Postat av: anne

så söta,dem blir nog fina när dem växer upp kram anne

2008-12-06 @ 22:27:11
URL: http://globalhandsome
Postat av: Ida

BALTAZAR ar en liten mini-Atlas!! 8-)

2008-12-08 @ 00:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0