Ja nu är mitt nästan största beslut kommen!

efter jag hade pratat med denna tjej för hästen jag är intresserad så fick jag ett mail igår eller tidigt idag med flera bilder och lite mera info.

hästen hade livsglädjen i behåll och glöden i ögat har den kvar. detta är en 7 årig herre med många år kvar att ge.

när jag fick se hästen så blev jag "den ska jag ha" tanken blev sådan iallafall. jag önskar nu att jag kan komma ner till henne och se han i verkliga livet samt pyssla lite om han.
kanske rida beroende på hur jag tar mig dit. ska ha min egna sadel med mig isåfall, haha kan ju inte sitta i en vanlig sadel måste ha en western sadel om jag ska kunna rida. vem vet kanske är han en häst som älskar naturen och inte stressar upp sig allt för mycket med andra hästar för då kanske man kan testa distans på mindre streckor, eller vem vet man får se.


jag blev mycket glad över när ägaren berättade att för hennes sida känns detta som en bra sak att han kommer till mig. till 100% och det blir jag glad över.

han är min men inte på papper än.
haha detta är en av alla mina lyckligaste dagar jag har haft om man inte räknar med just nu när jag fick mina barn och min tik och min shettis!
jag ska nu jaga efter mycket spån i balar eller löst spån. även hö i balar om jag kan hitta det.  ska bugga en till hage nu  nästa helg efter jag vet att han blir mig. när kontraktet är skrivet.
inget är färdigt än men nästan!

visst är han ståtlig!     
bilden säger allt.



nu till annat.
bilen är kass fortfarande och gubben håller på och laga den men vem vet om den fixar sig idag eller så. haha om den blir lagad så ska jag se om jag kan åka ner och träffa denna stiliga herren redan i denna vecka som kommer om dom kan vill säga det är ju en lång väg att åka ca 35 mil till henne. mm då blir det ca 600kr i bensin och med släp blir det nog 300kr till.
ca 1.5 tank med bensin men det är ju som det är. men denna gång ska jag inte ta med han det blir när jag har fixat en box oh fixat min hage. mm hade glömt fråga henne om han hoppar över staket eller om han kan vara ensam. typ dessa frågor men den delen är ju inga problem tror jag om han ej kan vara ensam för det får man träna hästen


undrar vad min shettis säger när han kommer hit då?


haha vilken min hon kommer att få då. men den dagen den lyckan. ska ta många bilder på deras första möte och hur han har det i sitt nya hem även i transporten kommer jag fixa några bilder och sätta ut här. kommer antagligen kommer jag hämta honom efte julhelgerna.







Hej hopp ha det gott!


snart ska vi ta jul bilder på hästen min ( shettisen)

rött liknande skritttäcke med tomteluva och glitter.  haha ska bli kul.


kram på er alla.



Kommentarer
Postat av: anne

va fin han verkar vara, får en känsla när jag ser honom på fotot att han är en snäll herre.

ta väl hand om dig kramar anne.

2008-12-14 @ 20:58:17
URL: http://globalhandsome

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0