här igen!!!!!!

Vilka liv jag har fått!
att det skulle vara så jobbigt att äta hade jag ingen aning om. Direkt efter såg dom ut som på bilden iallafall 3 av dom.


Denna  Lille herre som är på bilden under hade en tuff stund när alla hans syskon skulle leka med han alla på en gång. stackars han.
 


Pelsie håller ett vakande öga på sin ena valp efter dom hade diat en låång stund. Hur orkar hon att låta 6 valpar dia henne när man kunde själv tycka att det var någon gång jobbigt när man ammade sina kids.




Helt fantaskiska små varelser och helt underbara.  Nu när dom hade ätit så är dom så mätta att dom somnade djupt och sov jätte länge itan ett ända pip. Det är gott det tycker jag nu när dom har mufflat, morrat och allt annat dom har gjort i 3 veckor. Balto har fått leka lite med valparna för Pelsie men inga långa stunder. Hahaha balto är mycket osäker på valparna för han hade inte sett dom innan det var första gången dom sågs i förr går.
Ja nu är det inte många dagar kvar tills julen är här igen. mm saknar och längtar jätte mycket på den delen nu julmaten, fikan, vilan och familjen samlade. All glädje som finns då och man glömmer sina problem.   Undrar vad min mamma kommer köpa denna gången till mig. kanske långkalsonger hehe. skulle passa bra denna gång nu i vintersnön är här.
eller vem vet kanske får man en STOOOOOOR peng för att köpa något stort och dyrt haha nä kommer inte på frågan och det vet mamma att jag inte tar emot hennes pengar. men men dagdrömma kan man ju göra.
min dotter har jag redan köpt klappar till och det blev ju några stycken. det som finns i får ni veta efter julen. ingen jul eller överraskningar om jag säger innan julen.

bilden neda är på min gård en del av den och där ser man lite av hagen som min lilla dam går eller gick innan kylan kom. nu har hon en ännu större hage.



Att man gjorde så att hon har en större hage nu på vintern var bara den att hon skulle röra sig mycket. men även att den är som en rektangel istället för en liknande halvrund hage.
som den på bilden är.
Men den lilla tredje hagen som vi gjorde är lite berg eller kulle med små buskar ( större buskar än mig)
 och massor av träd och även över våran sk väg är kompisar där på sommaren men även att där e det inte samma bete och då behöver jag inte oroa mig för fång eller liknande. inte mycket mygg heller är det här när det e varmt men getingar fanns det gott om tyvärr. Hoppas dom jaklarna e borta nästa sommar eller så kommer anticimex hit hundra gånger pga getingarna mm vilken summa det kommer bli isåfall. tål inte sticken.
undrar hur min gullegris där ute i boxen har det.
mm hon har det nog gott med sitt lilla täcke på. det finns några som är gullegull mot sina hästar, men vad är jag då om dom e gulligull med dom. jag är så rädd om min lilla shettis och e så rädd att hon fryser mm att jag kan få mitt hjärta i halsgropen när hon kanske halkar på något eller snubbla. nu idag hade jag inget täcke på henne ute pka att jag visste att hon skulle hoppa skutta och rulla sig miljoner gånger och då sitter inte detta täcke på så bra efter hennes runda.
näe hon kom in så hade hon rullat sig  i vatten/snöslask som fanns i hagen och hade blivit blöt med lite isbit på ryggen ush vad jag skyndade mig in med henne och torkade henne ren och täcket det flög på henne efteråt. vill inte att hon ska bli sjuk igen eller så.




VARFÖR FINNS DUMMA HÄSTÄGARE?

jag fick lära mig antagligen på den jobbiga sättet med detta. jag fattar inte på sådant folk. kollade på en häst igår och hon sa att han inte var musklad eller så pga att att han inte hade tränats på ett tag.  när jag såg han trodde jag skulle dö! en sådan mager och benig häst har jag aldrig sett i hela mitt liv och gud vad jag höll gråten ine. denna häst hade inga muskler. en fömedlare var det som hade hästen.jag ringde till fjurskydd och kollade med dom vad jag skulle göra och dom tillslut kom ut för att kolla och dom hade med sig en veterinär som kollade hästen. hästen hade många saker som inte var bra så som att en sena hade sprukigt eller så och att den hade vuxit fel och detta var ingen rid häst som denna förmedlare hade sagt till mig. förmedlaren fick visa alla papper och då såg jag vem det va som ägde hästen och jag trodde att den herren hade fått så mycket kritik på sig att han inte fick ha hästar men tydligen var denna häst den sista och så och hon berättade att dottern kom med hästen någon dag innan och då var hästen sådant skick redan då. tyvärr fick denna häst avlivas på plats och den hästen var inte gammal heller men vad skulle man göra då?
både jag och förmedlaren var ledsna och  allt och vi blev goda vänner som pratar med varandra mycket efter detta. hon hjälpte bara mannens dotter att sälja hästen. mm 
 
vila i frid min herre !!!!!!!


nej nu är det slut på sorgsna saker men kände att jag var tvungen att skriva det tyvärr.



min lilla skrutta till tik somver nu gott i min bäddsoffa och valparna sover gott efter sin mat.
min man och min dotter sover på övervåningen så gott och här sitter jag och bloggar och laddar upp bilder på mina små råttor.
Tiken fick 6 valpar och alla än så länge har överlevt allt. så friska och alarten  trodde inte jag att dom var vid den åldern iallafall som 3 veckor. kunde vän tönka mig att det kom vid 1 månad eller liknande men det har varit fullt ös på dom sedan dag 1.
hahaha pelsie (tiken) måste ha haft det jobbigt att dom var så livliga,
nej nu är det verkligen god natt hehehe ögonen  går dubbelt snart.
hej hopp gummianka sov gott alla bloggare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0