GOTT NYTT ÅR !

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!
jag har nu haft hemma min nya häst i ett dygn precis på klock slaget. han är helt underbar.
jag ska berätta om min resa för er!
Vi skulle åka igår vid 8 tiden neråt mot kungälv för att köpa mig en sadel där. men vi kom iväg vid ca halv 9 istället. jag var så nervös för denna sadel som jag hade reserverat men antagligen så var det väl det 6 sinnet som gav mig dåliga vibbar om sadeln.
när vi kom till kungälv så var klockan 5 över 10 på morgonen och vi såg sadeln men vilket nerköp. jag blev väldigt besviken på denna sadel och vi började kolla runt  på western sadel och min vännina hittade en sadel av amerikanskt skinn och den var SVART. Den vill jag ha ( va ju tvungen att skaffa en sadel)
vi kom ifrån kungälv vid ca 11 tiden och började våran resa neråt i landet för att kolla på hästen. inte alls nervös på hela resan ner när vi kom ner till hästen så flög jag ur bilen fort som attans och hejade på ägaren mm. vi gick in och kollade på hästen och DÄR stog han.
En stor häst med ett underbart utseende som man inte kunde riktigt se på bilderna man hade fått.
först red medryttaren Viking och efter en stund så skulle jag rida och HJÄLP då blev jag nervös!
jag kom inte upp själv så jag fick hjälp men när jag väl satt i sadeln min nya sadel så började vi gå runt i hagen/paddocken  och jag var JÄTTE nervös det första varvet. inte alls kul.
men jag blev väldigt trygg efter 2 varv och började testa viking med svängar och gå i form med huvudet. han älskade det.
sen så började jag trava lite och gjorde åttor  och ville kolla kontakten mellan mig och hästen,
VILKEN TRAV!
sedan gick vi in och diskuterade och kollade mitt kontrakt mm. sedan var det klart. han blev min.
vi började åka och efter ca halva vägen så ringde jag till ägaren och berättade att han var cool lugn i transporten. helt underbar är han i transporten. sedan åkte vi hem och jag lovade ägaren att jag skulle ringa när vi hade kommit hem och tagit in viking och det gjorde jsg och fd ägaren blev glad.
 kunde ta några bilder på han men inga bra bilder men här ser ni han och sin nya sadel iallafall.


Medryttaren visar upp viking med sin nya sadel.


medryttaren visar han i trav. visade även skritt och galopp.


sen idag har viking fått vara i sin nya hage och fått träffa sin nya kompis.

haha inget hände dom gjorde 4 kärleksnyp och sen är det klart.



men nu ska ni få se han i sin box första kortet tog jag direkt när han kom in i boxen.


Allt har gått jättebra med viking och idag har vi tränat halt, skritt, trav och arbeta med baken och gå i form i longeringslinan.
det funkade bra och allt gick jätte bra. han hade arbetat och tänkt. ska se vad vi ska göra imorgon med han om vi ska rida lite och träna halt och gå i åttor så han blir riden lite och att han inte blir jätte pigg den dagen man rider ordentligt.

men men den dagen kommer så kommer den.

nu ska jag ut och fira det nya året med pållarna.

GOTT NYTT ÅR !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0