En av mina bästa dagar

idag har jag kollat runt på blocket och på hästnet och lite andra ställen och jag hittade antagligen DEN
kunde inte låta bli och ringa till ägaren på hästen och kolla lite mera info om honom. vi pratade om nh träning western och barn och lite av diverse saker. jätte bra samtal iallafall. hon är samma våglängd som mig på hur hästen ska ha det hos en ägare och även vad som krävs för att ha honom. denna häst är stor 1,65 i manken om jag minns rätt. fin färg på bilden iallafall men han ser liten ut på det kortet som jag fick se på annonsen. Det problem jag har just nu för tillfället är att hon bor många mil från mig och vet inte riktigt hur detta ska gå till igentligen men det får vi se. hoppas min bil funkar snart igen.
jag kollade på den bilden som var i annonsen och nu tänker jag bara på den bilden. hehe
jag vill att en häst ska ha mycket att vara häst. exempel. aldrig binda upp en häst. ogillar det.
rida med långa tyglar, att inte sitta upp det första du gör utan göra en mjuk start som tt visa runt i omgivningen hur det är och att hästen ska få lära sig typ från början men ändå inte. fasiken strunt samma om min häst som jag ska köpa får vara i sällskap i 2 år innan jag sätter mig på ryggen och rider iväg.
många promenader kommer det bli iallafall.

har även mailat över några bilder på min mark men det kommer flera imorgon om jag har kunnat laga min  kamera. ska fota mina hagar och min shettis box. även min mark som ska bli en stor hage.  och ev vart min sk paddok kommer att vara.   helt underbart att detta kändes lite som att jag har funnit " den hästen" haha glömde fråga vilken ras det var på han frågade nog efter 1 timmme och 30 min vilken ras det va.
mm
nu sitter jag här och har pratat mig hes har som sagt halsfluss. imorgon bär det av med min shettis och longera henne i snön haha vilken fart det kommer att bli på henne.
idag har hon lekt i sin hage mycket hon älskar verkligen snön.

nu har man varit ute en liten sväng och tagit kort på min shettis och hennes 9kvm till box haha boxen fick inte plats på bild.


MIN SHETTIS Paula!
Hon är 1.5 år gammal men ändå väldigt duktig och snäll.
Hahaha hon kan nästan buga( med godis)



Visst är hon söt?




så där e min lilla shettis dam. helt underbar.
tyvärr så är hon inte som en shettis är och behöver ha täcke på sig i stallet och ibland ute. hon fryser ibland.
hon är även mörkrädd när hon är i boxen på kvällen så hon måste ha ljuset på inne. trist.



denna bild som kommer är på min gårdsplan, där tränar jag min häst och kommer träna min nästa häst oxå här. Hela planen kunde inte komma med på bild tyvärr men den är stor. en dragare kan svänga här inne enkelt.
Inte lätt att ta kort i mörker ;)




hoppas ni lägger en kommentar här på sidan me.

hehe hoppas jag får bilderna snart på hennes häst. ;9


sov gott mina vänner och nu är det inte långt kvar till julen. hehe 11 dagar om jag räknat rätt.



Kommentarer
Postat av: jaqueline

Hej!

va kul att du tycker så mycket om min lilla prins!:)



måste ju bara säga att du har den sötaste litta shettisen ja sätt, så gullig hon e!!!

vi hörs senare, har förresten mailat över lite fler bilder på min pojke:)

2008-12-14 @ 10:05:14
Postat av: Din kusin

Mm så söta! Själv e jag ingen hästmänniska direkt men du är ju det vet jag..! Jätte söta! God fortsättning förresten!

2009-01-02 @ 10:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0